Apie mamas

Nemaža dalis mano draugų, kolegų, o dabar pastebėjau ir buvusių grupės draugų (ių) jau yra susilaukę atžalų. Su kuo belieka man juos tik sveikinti :)

O iš jų manau atsiras keletas, kurie, kaip ir didžioji dalis mamų bandė pagudrauti “dirbtinai” pasikelti atlyginimą trims mėnesiams, o pagimdžius gauti dvejus metus kas mėnesį išmokas lygias, tų trijų mėnesių atlyginimui.  Taigi jei visą laiką dirbai ir gaudavai, tarkim po 1500 Lt, sužinai, kad esi nėščia, kažkur susitari ir tavo atlyginimas tampa 15000 Lt, na ir per tuos dvejus metus gauni – 15000×24=360000 – apie trečdalį milijono litų, nemaža suma. Čia pateikiau tokį paprastą pavyzdį, suprantama, ne visos mamos pasididino taip solidžiai. Bet yra bendra tendencija.

Galima polemizuoti apie moteris – karjeristes ir moteris – mamas, kurios uždirba daugiau.  Atrodytų logiška, būtent karjeristės turėtų uždirbti daugiau, tačiau pažiūrėjus statistiką,vidutinis atlyginimas neatskaičius mokesčių yra apie 2100 Lt (2009 3 ketvirtis), o vidutinė išmoka mamoms yra apie 2500 Lt, Ką tai sako? Kad moterys, prieš tapdamos mamomis labai daug ir sėkmingai dirbo? Čia prisimenu iš laidos “Valanda su Rūta” vieną laidos dalyvę, kaip supratau aktorę, ji kalbėjo, kad papildomai uždarbiavo nekilnojamo turto agentūroje ir buvo gabi pardavėja, pasak jos buvo klientų, kurie net nežiūrėjo ką perka :) žodžiu pasekė pasakų, kaip tikra aktorė. Gaila, nepasakė, kiek vis tik ji uždirbo, nes pastoviai kalbėjo apie tai, kad vaikai neturi ką valgyt, žodžiu žaidė emocine korta. Prie žaidimo prisiderino ir buvusi krepšininkė, kuri pastoviai ašarojo. Aišku nereikia pamiršti žurnalistės Rūtos, jis prisiminė Maximos aferą, kas iš esmės buvo visiškai ne į temą, bei Seimo narės Astos, kuri taip pas paskaitė graudžius laiškus. Taigi vienoje pusėje emocionalios moterys, joms oponavo dvi mokslų daktarės ir prokuroras, kurie kalbėjo argumentais. Prokuroras aiškiai pasakė, kad už tai, mamos gali būti baudžiamos, nors ir nepažeidė įstatymo. Taigi gresia iki 8 metų nelaisvės.

Seimas atkuto, negalima leisti, kad mamas pasodintų, tam pritaria ir prezidentė Dalia Grybauskaitė, pasišovė pakeisti baudžiamąjį kodeksą, bet taikant restitucijos principą, baudžiama turi būti pagal tokį kodeksą, koks buvo įvykdžius nusikalstamą veiką. Na o žinant, kad teisingumą Lietuvoje vykdo Teismai, tai tokie įvairūs pareiškimai niekas kitas, kaip daroma įtaka teismams.

Jei kalbėti, kam vis tik padaryta didžiausia žala, tai aš manau, kad ji padaryta toms mamoms, kurios dabar laikomos “kvailėmis”, nes buvo sąžiningos ir nepasinaudojo įstatymo spraga. Taigi jų atžvilgiu, palikti sukčiavusias mamas, be bausmės yra nesąžininga.

Tad klausiu, kokia turėtų būti ta bausmė? Turiu keletą minčių, kurias pasidalinsiu vėliau komentaruose :)

Edgaras Lietuvoje, Politika, Visa kita, Visuomenė

  1. 2010-01-18 12:20 | #1

    Apskritai man ta dalis pornografija.. Ir Rūtos laida nusivylęs esu.
    O sukčiavimus uždrausti BŪTINA nauju įstatymu, sukčiaujančiuosius BŪTINA už sukčiavimą teismine tvarka “pamokyti”…
    PVM, Pajamų ir kitų mokesčių sukčiavimo formų yra daug… Jų visų įstatymas nenumatys, kaip ir motinų “atlyginimo pasididinimo”.. tam reikia tarnybų, kurios ir dirba savo darbą.
    Dar variantas – jeigu motina po gimdymo atostogų sugebėtų gauti “ta priešgimdyminį atlyginimą” du metus..tada viskas suprantama, bet kad taip NĖRA ir būti kažin ar gali… Nuo kada nėščiosios pradėjo dirbti geriau, daugiau…tobuliau? Suprask: esu nščia ir kieta..sugebu daugiau, nei kad nenieščia :D DD
    Tarybinis palikimas Lietuvoj dar neišguitas…. Suprask: Visi vagia ir aš … , Perfrazuosiu ir šį: Visi vagia, o kodėl motinoms gimdyvėms neleidžia???
    Šlykštu motinos… Jei moralės neturit, geriau ir negimdykit…

  2. Edgaras
    2010-01-18 12:41 | #2

    Tu, čia kaip visad, kietai ir griežtai, bet aš pritariu, ypač visi vagia, o ką aš durnesnė :) ) na ir aišku, tas atlyginimas, kuris bus po išmokų :) koks jis bus.
    Šiaip pirmas, ką siūlyčiau, duot visoms viešųjų darbų.

  3. Salomėja
    2010-01-18 13:07 | #3

    bausmė galėtų būti restitucija – t.y. gražinimas to, ką yra per sukčiavimus įgijusios. o restitucijos forma gali būti bauda arba konfiskavimas ir pan. čia akivaizdžiai turtinis nusikaltimas, tai ir bausmė turėtų būti turtinė + viešas pasmerkimas, kas ir įvyksta teismui pripažinus kaltu ir paskyrus bausmę.

  4. Dapsas
    2010-01-18 14:29 | #4

    Yra spraga reik naudotis… istatymu nezinojimas nuo bausmes neatleidzia, tai jei zinai istatymus turi ir naudos kazkokios buti:P

  5. Edgaras
    2010-01-18 14:37 | #5

    Aš truputį pasimečiau sąvokose. Kaip vadinasi, ir ar apskritai yra toks teisinis principas, kad bausmė skiriama pagal galiojusį įstatymą, kada yra padaryta nusikalstama veika?
    Turiu mintyje tai, kad nusižengusioms motinoms būtų taikomas dar nepataisytas BK straipsnis. Ir teismas baustų pagal seną straipsnį.

  6. Tomas
    2010-01-18 15:46 | #6

    Kad bausti reikia, tai faktas. Tuo tarpu Dalia Grybauskaitė siūlydama kažkokias išlygas irgi daro meškos paslaugą. Jei motinos liks nenubaustos, bus ryškus akibrokštas, kad Lietuvoje gali drąsiai apeiti visus įstatymus, nes būsi nebaudžiamasis. Priešingai, net pati prezidentė tave gins. Kažin ar daug vakarų Europoje yra valstybių, kur prezidentė bando išsukti nusikaltėlius nuo bausmės? Tik dar vienas klausimas klausimas, kodėl visur kalbama, kad reikia bausti tik mamas. Darbdaviai lygiai taip pat kalti. Jie ne už ačiū sutiko išpūsti atlyginimus, taigi kaip bendrininkai irgi turi sulaukti bausmės.

  7. 2010-01-18 16:21 | #7

    Dėl darbdavių gera mintis ;) :D DD jeigu leidi įvykdyti nusikaltimą – esi bendrininkas ;) ir žinoma (kas ir durniui aišku) turi kažkokios naudos.. kitu atveju nedarytum taip :) :D DD Mldc Tomas ;)

  8. 2010-01-18 16:25 | #8

    Dėl prezidentės man biški gėda… Girdėjau, kad ji yra pragmatiška.. šioj vietoj tikrai nederėtų rodyti jausmų. Vagis yra vagis. Jei kažkokia blondinė sugeba laidoj pašnekėti, kad ji nekalta slapstydamasi už advokato ir sakydama, kad ją skriaudžia, tai nereiškia, kad ji teisi…
    O motinos laiškai ir t.t…. na yra kaip yra.
    Tiesa, jei žiūrint socialiniu požiūriu..negerai gimdyves sodint yra bet sukčiavimo sumą valstybei galėtų apsimokėti… Lizingu dovanojame laisvę ;) kažkas panašaus :D
    P.S. “Jeigu tavo sąžinė švari, nebijok, kai naktį pabels į duris.” Senovės kinų išmintis

  9. vhhbl
    2010-01-18 16:51 | #9

    Jo… Gyvenam tokioj šaly, kurioje kaikurios šeimos neturi už ką valgyti, o čia Jūs norite bausti mamas, kurios augina naujagimį. Ar jūs, seni bezdalai, (atsiprašau) bent suprantate, kaip yra sunku auginti vaiką?! Kaip jūs dr5stat net neišanalizavę problemos, net nepasikonsultavę su pačiomis mamomis, ekonomistai ir kitais specialistais jau smerkti mamas?! Tai, ką šios moteriškės padarė, yra tik lašas jūroj palyginus su jūsų poelgiu ir dar didesniomis aferomis, pvz, nelegalios statybos. Aš nesuprantu, kaip jūs turit sąžinės bausti mamas? Nepykit, bet pasižiūrėkit dabar į save ir pagalvokit, ar patys nenusižengiat įstatymams? Ar neduodate kyšių policijai? Turėtumėt moteris ginti, o ne jas bausti. Sori, bet priminėt viduramžius…

    PS. Pasenusi informacija.

  10. Edgaras
    2010-01-18 17:13 | #10

    :D gera kinų išmintis. Man prezidentės toks akibrokštas niekas kitas, kaip tik populizmo vaikimasis, suprask, visoms ir visiems gera.
    Vėlgi kiekvienas atvejis yra unikalus ir kiekvienam atvejui atskirai vyks teismas, bet amnestija visuotinė :) ) Tai dabar taip išeina, jei už nužudymą žmogaus nebaudžiama, eisim žudyti? Vat čia ir yra visa esmė, kad ta valstybė esam mes patys, visuomenė. Tai vogia ne iš ko kito, iš mūsų.
    Aš įsivaizduoju senovės laikus, kai gyvena žmonės gentimis, jie patys nusistato taisykles ir jomis gyvena, tas pats teoriškai turėtų vykti ir čia.
    Konstitucijoje rašoma, kad valdžia priklauso tautai :) taigi ir teisminė valdžia priklauso tautai. Kam mes kuriam teisinę bazę, gyvenimo taisykles, jei mūsų vadas (Grybauskaitė) sako kaip Valinskas nafik? :)
    Aš siūlyčiau nesodint, bet padaryt joms pamoką. Lygtinumas plius atidirbimas viešųjų darbų už tą sumą, nes grąžinti vargu ar turės, o kas turi lai grąžina. Kodėl tą reikia padaryt? Pateiksiu pavyzdį, kuris knibžda mano galvoj:
    Gyvena dvi jaunos šeimos greta, kaimynai. Abejos mamos pastoja, viena kaip dirbo taip tebedirba, kita susiranda draugų, kurie užrašo jai n etatų. Pastaroji stebisi, kodėl to paties nenori padaryti kaimynė ir jau ima siūlyti “verslo planą”, ši sąžiningai atsisako. Visi aplinkiniai laiko tą teisiąją kvailele, o tą, kuri dirba n etatais apsukria moterimi. Dabar išlenda yla iš maišo, vienuose namuose nerimas, spėkit kuriuose? :) Nerimas apmažėja išgirdus prezidentę, tai vėl ta teisioji lieka kvailelės vietoje?
    Taigi išvada, duokim pavalyt toms apsukrioms kiemus, aplankyt ir tvarkyt vaikų, senelių namus, valyt sniegą atsikėlus 5h ryto, žodžiu įdarbint pilnai darbo dienai, tegu pajunta pinigų skonį :) )

  11. 2010-01-18 22:37 | #11

    :D Wat tas tai tiesa ;) :D Dėl viešųjų darbų yra nerealiai ;)

  12. Dapsas
    2010-01-19 13:11 | #12

    koks pasipiktinimas… kuris is jusu del to kad mamikes prasisuko nuskurdejot? visi susimetem padejom motinikem… galiu pasakyt suda malat, butu patiem taip pasitaikius proga prasisukt irgi nekitaip butumet padare:D ir galit neigt neneige, pinigai butu susuke mazgus…. :D

  13. Edgaras
    2010-01-19 15:06 | #13

    @vhhbl
    Nežinau, kodėl jūsų komentarą priskyrė spam, negalvokit, kad čia cenzūra taikoma :)
    Pirma, niekas nenori bausti mamų, kurios vaikus augina!!! Kalbama apie mamas, kurios sukčiavo ir baikit vieną kartą su tais pareiškimais neturi ką valgyti. Keliasdešimt kartų atlyginimą pasididino, nes valgyt neturi ką? Nežinau, čia taip save pačios teisina ar bando save pačias apgaut?
    Vėlgi kaltinimai dėl statybų, kyšių nemanau, kad mums skirti.
    Bendras komentaras labiau emocinis, nei loginis. Turime sąlygas, kuriomis gyvename, bet kažkam tos sąlygos negalioja, o kai ateina bausmės valanda, tada prasideda jų neliečiamumo tema, aš toks aš anoks, manęs negalima baust dėl to, kito negalima baust dar dėl kažko. Baikit tuos vaikų žaidimus.

  14. Edgaras
    2010-01-19 15:10 | #14

    Dapsai, ne esmė ar nuskurdom, jei dabar visi eisim vogdami? Gyvensim be taisyklių, net laukiniai žmonės turėjo bendras gyvenimo taisykles. Apskritai toks supratimas, kad valdžia kažkoks turtų aruodas ir reikia imt kaip tik galima iš jo, o kad ta valdžia esam mes patys nesuvokiam.
    Bet aišku galima pateisint bet ką, bet noriu priminti vieną dalyką, kodėl Temidė yra užrišomis akimis? Kad teistų visus vienodai, tiek turtingus, tiek vargšus, tiek verkiančius…

  15. 2010-01-19 17:46 | #15

    Dapsas tiesą šneka… Tokia jau Lietuvos tendencija ;) Prasisukti… O jei dar prasisukti gali ir stogą turi..tai išvis pasaka… sukimo apyvartas gali diditni drąsiai ;) :D
    Aš tai vadinu paprastai: “Tarybinės santvarkos palikimas…”.

    P.S. pasigirsiu – bandau iš tos santvaros pasitraukti – sunkiai, bet sekasi :) http://www.dnsb.eu

  16. 2010-01-19 17:48 | #16

    @vhhbl
    :D nenormaliai čia… sako leisk mamoms vogt ir prisimink, kad pats kyšius davei, tai dar duok ir mamoms vogti…..

    vhhhbl – gal pagalvokite apie vaikus, kurie išaugs amoralių mamų augindami? vagiančių? Prieš mamas aš nieko neturiu – TURIU PRIEŠ VAGIS. O jei vogei ir pagavo – jau nėra ko čia ir bešūkaut…

  17. Edgaras
    2010-01-22 15:54 | #17

    Užvedžiau diskusiją, pas Račą bloge (racas.lt). Tai keletas žmonių, lygina mamų pagudravimus su įmonės mokesčių optimizavimu ir kuo daugiau galvoju, tuo labiau su jais sutinku, pasirodo nesu kietakaktis, kuris įsikibęs tik “vienos” teisingos nuomonės, bet sutinku irgi tik su išlygomis :)
    Taigi: Namų ūkis (mamos, šeima) planuoja savo pajamas ir išlaidas, kaip ir bet kuris ūkinis subjektas, jas apskaito, tvarko pagal LR įstatymus. Naudojasi principu – kas nedraudžiama, tas leidžiama. Mamos mato, kad įstatymas leidžia būnant nėščiai, truputį praturtėti, juos tuo naudojasi, kaip kad bankai buvo atleisti nuo pelno mokesčio, jie tuo ir naudojosi :) Mamas, kurios nesinaudojo, šiuo atveju galima palyginti, su įmonėmis, kurios nelabai rūpinasi mokesčių optimizavimu.
    Grįžtu prie to, kad nemoralu, bet jei lyginti su kitomis gyvenimo sritimis, to pasitaiko beveik visur :) .

  18. 2010-01-24 14:10 | #18

    Na atsiprašau…
    Leiskite man ir toliau būti kietakakčiu!
    Mano manymu kvaila yra manyti, kad mokesčių optimizavimas yra tas pats, kas sukčiavimas, pasitaikius pirmai progai… T.Y. jeigu įmonei suteikta teisė nemokėti mokesčių, o motinoms gauti teisę į pašalpą, tai nereiškia, kad įmonės gali nuslėpti pajamas, o motinos, jas “pasididinti” vardan didesnio praturtėjimo…. nepelnyto praturtėjimo ir.. praturtėjimo abiejais atvejais (ir įmonėms ir motinoms) SUKČIAUJANT!
    Be to norėčiau Edgarai, Jus pataisyti: “įstatymas leidžia būnant nėščiai, truputį praturtėti”, nes Jūs klystate – įstatymas leidžia du metus auginti vaiką su pastoviomis, pelnytomis pajamomis į šeimos biudžetą, bet ne dirbtinai ir sukčiaujant jas pasididinti!

  19. Edgaras
    2010-01-24 15:13 | #19

    Na aš vis tiek nematau paneigimo, kodėl tai ne mokesčių optimizavimas? Jei aš užsiimu gamyba, tai turto nuvertėjimo skaičiavimą galiu pasirinkti kas metus vis kitokį, kuris man palankesnis, nes noriu kuo mažiau sumokėt mokesčių ir kuo didesnį gaut pelną.
    O kam įmonėms nuslėpinėti pajamas, jei nėra mokesčių? :)
    Dar pavyzdys, su pajamų mokesčių grąžinimu; kas pirko kompiuterį, pirko ant to kas gali susigrąžint. Tarkim aš studentas (gyventojų pajamų mokesčio nemoku) ir man reikia kompiuterio, tad prašau, kad nupirktų tėtis ar koks dėdė, kuris dirba. Čia vėlgi sukčiavimas? Ar optimizavimas?

  20. 2010-01-24 16:27 | #20

    Be pelno mokesčio yra dar ir PVM mokesčiai ;)

  21. Edgaras
    2010-01-24 18:45 | #21

    Na ir kas, kad yra? Tai PVM irgi dar gali susigrąžinti :p
    Kalba eina, apie konkrečius įmonės mokesčių sutaupymus, ko neįmanoma sutaupyt, juk nesutaupysi, bet kai kalba eina apie sąnaudas, pelno mokesčio mažinimą ir pan. tai yra optimizavimas, o ne vagystė, ar ne taip? :) Altruizmo pagautas, gali mokėti ir daugiau :) Aš vis tik nematau tavo argumento, ar mamos, kaip namų ūkiai, vogė, o ne optimizavo.

  22. 2010-01-24 21:02 | #22

    :} Na nežinau, kodėl nematai tų argumentų…
    PVM pasigrąžini tik su patiriamomis sąnaudomis. Jeigu nuslėpi pajamas, tai ne tik PVM vagi, bet ir Pajamų mokestį. Kadangi minėtu atveju pajamų mokesčio ir taip nemoka, tai nuslepiant pajamas vistik išlieka vagiamas PVM!

    Ką reiškia optimizuoti? Rasti geriausią sprendimą… Pinigai, kuriuos gavai apgaulės būdu (galima vadinti taip kaip norite, kad ir optimizavimu), kažin ar yra geriausias sprendimas. Kodėl tai apgaulė, o ne kas kita? Todėl, kad kažkas tų pinigų nenusipelnė, o tik dirbtinai bandė pasinaudoti įstatymo spraga… ir įkliuvo.

    P.S. Įmonės bando optimizuoti mokesčius leistinais būdais, o ne dirbtinai sumažindamos! (Tiesa, kas yra daroma įmonėse dirbtinai norint sumažinti mokesčius, taip pat yra BAUDŽIAMA!).

  23. 2010-01-24 21:07 | #23

    Prisiminiau atvejį… Garsioji verslininkė-daininkė taip pat įkliuvo, kai jos įmonė neturėdama savo kapitalo “dirbtinai” pasinaudojo kitu kapitalu ir taip bandė gauti milijoninę ES paramą… bei daug neplanuotų nervų!

    Įkliuvusioms motinoms šiuo atveju lygiai tas pats – bandė gauti tai, ko nenusipelnė “dirbtinai” pasididindamos atlyginimą… gavo daug neplanuotų nervų.

    VOGTI YRA NEGRAŽU.

  24. Edgaras
    2010-01-24 21:17 | #24

    Na ok, bet pirma be lozungų. Žinom kas gražu, kas ne :)
    Na iš tavo pavyzdžio man neaišku, kaip vogia PVM? Jei slepia, tai tiesiog, nuo to ką slepia, negalės susigrąžint, ar ne taip?
    vėlgi, kaip tu supranti leistinus būdus? Ir kitas klausimas, o kur riba? Kur moteris iš tikro daugiau dirbo ir uždirbo, o kur dirbtinai pasikėlė? Kaip patikrint? Juk gali būti, ir spėju buvo, kad viena sąžiningai, apsiėmė daugiau darbo ir dirbo, o kita dirbtinai, nors tarkim jų atlyginimų pokytis vienodas :)

  25. 2010-01-24 22:42 | #25

    Nu ninada čia lialia ir manęs mokyt :D Tai tik priminimas :P

    Pavyzdukas dėl PVM:
    Jei turi pajamų už 2 420 000, tai PVM mokestis 420 000Lt
    Jei turi išlaidų už 1 210 000, tai sugrįžtantis PVM yra 210 000Lt, vadinasi -> pasigrąžinti gali 420 000 – 210 000 = 210 000Lt Likusius sumoki į biudžetą. Jeigu slepi pajamas (nuo 2 420 000) ir rodai pajamas tik 1 210 000 iš kurių PVM sudengi sų sąnaudų PVM 210 000 ir gaunasi mokėtinas PVM 0.

    Sunku pasakyti, kur ta “riba”. Tačiau pilnai tikiu, kad nėščiosioms papildomų jėgų Jų darbui atlikti NEATSIRANDA. Darbdavio paaukštinimai? Žinant, kad laukiasi? Geri Lietuvos darbdaviai… Nemanau, kad yra koks logiškas ir įprastas mūsų gyvenime nėščiai moteriai algos padidinimas..?

    Tiesa, jeigu apsiėmė daugiau darbo – atlygininmas nekyla -iolika kartų ir prokuratūra tikrai tokių “nekabina”. Nuo kada jai smulkmės parūpo?

  26. a
    2010-02-11 14:27 | #26

    Keisčiausia, kad netgi viską darydamas PAGAL įstatymą, pasirodo, esi sukčius… O kaip toms mamoms, kurios turi 10 metų darbo stažą, bet paskutinius 2 metus nedirbo? ir išmokų negaus… PAGAL ĮSTATYMĄ nepriklauso? Ir nesvarbu, kiek tu įmokų per prieš tai per 10 metų sumokėjai… Tai gal vis tik priimant įstatymą reikia galvoti, o ne tada, kai kažkas jį tiesiogiai paraidžiui suprato ir juo pasinaudojo. Kai valstybė mus apgauna remdamasi ĮSTATYMU – viskas gerai. Bet pabandyk “apgauti” valstybę tuo pačiu įstatymu pasiremdamas – jau esi sukčius.

  27. CHA
    2010-04-07 20:54 | #27

    A pavydi?

  1. Dar nėra trackbacks